Ny brandidentitet og -fortælling til en flok passionerede IT-rebeller fra en fjern fjern galakse

BrandfortællingBrandstrategiDesignguideKonkurrentanalysePositioneringVerbal identitetVisuel identitet
Otari
2025
Otari er et dansk konsulenthus med speciale i Business Intelligence, Microsoft Power Platform og IT-rådgivning. De forvandler komplekse datasystemer til klare, værdiskabende indsigter og udvikler løsninger til dataindsamling, rapportering og platforme, så virksomheder kan træffe beslutninger på et solidt grundlag. Med fokus på præcision, agil udvikling og teknologi, der understøtter forretningen, hjælper Otari kunder med at skabe overblik, handling og værdi.

Om projektet

Otari stod med en udfordring: Deres services manglede en tydelig sammenhæng, og på LinkedIn var det svært at se, hvem der stod bag et opslag. I en branche, hvor mange konsulenthuse ligner hinanden i både udtryk og fortælling, havde de brug for et brand, der skilte sig ud og samlede virksomheden på tværs.

Vi udviklede en ny brandidentitet, der både samler og differentierer Otari. Med inspiration fra teamets begejstring for Star Wars skabte vi et univers, hvor retro sci-fi møder nutidens business tech – et rebelsk opgør med kategorien og et klart signal om, at Otari tør gå nye veje. 

”Nu har vi fået en tydelig brandidentitet og nogle grafikker og retningslinjer at arbejde indenfor. Det har effektiviseret vores tid betragteligt.”

Michael Jensen
Partner i Otari

Komplekse planetsystemer og galatisk støv som metaforiske referencer til datapunkter og -klynger giver tekstur til designet i kombination med en retrofuturistisk stemning.

”Allerede på første møde mødte vi en fagperson, hvilket gjorde det væsentligt nemmere at formidle vores tanker og ideer. Jeg har en klar fornemmelse af, at det også var derfor, første pitch sad lige i skabet.”

Michael Jensen
Partner i Otari

Kunden fortæller

Se flere cases