Hjertevarm branding bragte kerneværdier i fokus og øgede kendskabsgraden

BrandingkampagneCopywritingFacebookannonceringFilm/VideoKampagneKonceptMålgruppeanalyseNativeartikler
Frederikshavn Friskole
2025
På Frederikshavn Friskole handler det om at blive til nogen – og ikke kun noget.

Her tør man skabe sine egne rammer og forme en skolehverdag, der passer til børnene og understøtter deres motivation og lyst til at lære. De får medbestemmelse og indflydelse – både i undervisningen og i de sociale aktiviteter – og der er aldrig langt fra tanke til handling. Trivslen er det bærende og betragtes som fundamentet for den faglige udvikling.

Skolen er etableret i 2016 af lokale ildsjæle og forældre, der ønskede et skoletilbud, hvor man greb undervisningen an på en ny måde.

Om projektet

Frederikshavn Friskole havde et ønske om at skabe opmærksomhed omkring skolens værdier og tiltrække nye elever på tværs af årgange. 

Skolen er stærke på både trivsel og faglighed, og dét blev hovedbudskabet i en målrettet brandingindsats – udfoldet i annoncer på Facebook, artikler og en kampagnefilm.

Indsigter fra kvalitative interviews blev brugt til at skabe et autentisk brandingkoncept med lyd, liv og følelser. Filmens force var at vise virkeligheden gennem forskellige linser og flette det sammen til en stemningsfuld oplevelse af farver og livsbekræftende situationer med børn i alle aldre. 

”Jeg har helt klart en opfattelse af, at folk nu har et meget klarere billede af, hvem vi er, og hvad vi står for. Det er fantastisk!”

Bibbi Kongerslev
Skoleleder på Frederikshavn Friskole

”Hele processen har været både spændende og givende for os. De har hjulpet os med alt fra analyse af vores målgruppe til planlægning og produktion af videomateriale samt udarbejdelse og udgivelse af en artikel om skolen og vores værdigrundlag.”

Bibbi Kongerslev
Skoleleder på Frederikshavn Friskole

Kunden fortæller

Se flere cases